Oldal kiválasztása

A freestyle fociban mindennapos, kemény edzéssel karbantarthatjuk testünket és a mindennapi mozgás hozzájárul egészségünk megőrzéséhez.

Viszont mindenképp érdemes figyelmet fordítani arra, hogy az intenzív napi szintű edzés számos buktatót is rejthet magában, ami az egészségre ártalmas lehet, de ha ezekre odafigyelünk, és megelőzzük ezeket, akkor számos kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat.
Az általam fontosnak vélt dolgokat foglaltam egy csokorba most.

Elsőként kiemelném a sokak által elkövetet hibát, amit még sok profi is elfelejt, de ezzel sok sérülés megelőzhető lenne: ez a nyújtás!

Még most is a fülembe cseng a jól ismert szállóige: „what is streching?”, amit még egy nagyon régi Palle blog bejegyzésben olvastam. A történet arról szólt, hogy egy Európa szintű versenyen találkozott Palle a csapat tagjával TG –vel. TG vicces szállóigéje, melyben arra kérdez rá, mi az a nyújtás? Lehet, hogy csak az angol kifejezést nem ismerte, vagy magát a nyújtás fogalmát?

Igen, viccesen hangzik, de itt jegyzem meg szinte senki nem szokott nyújtani, ami pedig nélkülözhetetlennek kellene lennie az edzések előtt, közben és után is. Megelőzhető lenne számos húzódás, görcs, illetve ezzel készítjük fel testünket olyan mozgásra, amire normál állapotban a test nincs felkészülve.

Nagyon fontos! A Nyújtást kizárólag már előre bemelegített testtel, izmokkal szabad csak végezni, különben az amúgy is nagyon törékenynek számító szalagok nem feltétlen rugalmasan nyúlnak meg, melyek hónapos kihagyásokat eredményezhetnek.

Ehhez a mutatványhoz nem árt nyújtani előtte!

Nyújtás után el is kezdhetnénk edzeni, de eszembe jut, hogy: „hoppá én low-air edzésben gondolkodtam és ugrálni fogok körülbelül 3 órát folyamatosan”.

Mivel ez a mozgás erőteljesen megterheli a testet, az ízületeket, elengedhetetlen a megfelelő cipő és annak tartozékainak a kiválasztása! Az igazat megvallva, egy külön cikket érdemelne, hogy milyet érdemes használni, viszont most csak pár sorban írom le a legfontosabb jellemzőket.

Első és legfontosabb olyat cipőben edzeni, ami megfelelő méretű és kényelmes viselet.
Nagy hangsúlyt kell fektetni a cipő talpára, a vastagságára, a tartására, és ruganyosságára, ugyanis a mai minőségi sportcipő fontos ismérve az, hogy tompítja a talpra kiható olyan erőket, amik a talajra érkezéskor érik a testet. Rövidtávon nem érezhető, de hosszú távon ezzel nagyon sokat segíthetünk testünk, egészségünk megőrzésében.

Használjunk speciális, vékony sport talpbetétet, ami pluszban segít védeni a lábat.
A megfelelő lábhigiéna megőrzéséhez tisztítsuk, mossuk ki cipőnket!

A mindennapi kemény edzésekkel remek eredmények érhetők el de mindig hagyjunk testünknek regenerálódás időt, tartsunk hetente egy-két szünnapot, az alvásra is fordítsunk megfelelő időt!

A sportmegszállottak elkövetik azt a hibát, hogy nem törődnek a környezeti tényezőkkel, a megfelelő öltözettel és hideg időben vagy épp esőben is folytatják az edzést. Az dicséretes, hogy ennyire a sport rajongói, de sok problémát okozhat, mint meghűlés, tüdőgyulladás vagy a sokakat érintő izületi problémák. Ezzel huzamosabb időre is kieshet a tréningből illetve maradandó problémák is előfordulhatnak, ha nem figyelünk oda.
Kerüljük el az ilyen helyzeteket, tiszteljük meg ezzel testünket!

Utoljára hagytam az egészséges étkezést, mivel én is épp diétán vagyok és kicsit belemerültem jobban a témába és remélem, hasznos tippeket tudok adni ezzel kapcsolatosan.
Az egészséges táplálkozás sokat segít a sportolóknak, habár ezt sokan észre sem veszik.

Megfelelő táplálék bevitele szükséges ahhoz, hogy jó eredményt, teljesítmény tudjunk elérni edzéseink során! Megfelelő mennyiségű szénhidrát alkalmazása hasznos lehet edzés előtt, ami gyorsan hasznosulni tud a szervezetben illetve edzés utána megfelelő mennyiségű fehérje, ami az izomzat építőköve.

A sport miatt a megnövekedett igényei vannak a szervezetünknek: vitaminok, ásványi anyagok, megfelelő folyadékbevitel. Ezeket sokszor nem pótolják megfelelően.

Első körben azt javasolnám mindent természetes élelmiszerekből, italokból próbáljuk megfelelő összhangban pótolni, ha ez nem lehetséges, akkor multivitamin készítmények segíthetnek a pótlásban.
Egyes komponensek segítenek az izomláz megelőzésben is illetve porc és csonterősítésben.
Az edzések során legyen mindenképp nálunk elegendő mennyiségű tiszta víz!

Remélem a tippek hasznosak lesznek a mindennapokban!
További fontosabb és részleteibe belemenő cikkekhez a www.builder.hu -t javasoljuk, ahol szakemberektől is kérdezhettek.

‪#‎behealthy‬

Tomso