Oldal kiválasztása

TRÜKKSZÓTÁR

LOW-AIR BODY - “Alsó testtel végzendő gyakorlatok”
A Low-Air nem más, mint a lábbal végzendő trükkök csoportja. A freestyle alappillérét képezik, ez az ami futballá teszi ezt a sportot a freestyle-on belül is. A freestyle megjelenése után ez volt az a terület, amely a legdinamikusabban fejlődött, és ez jelenleg az az ágazat a freestyle-ban, ahol a legtöbb trükköt jegyzik. Ezek közül a legnépszerűbb a sokak által ismert világkör (ATW), illetve a CROSSOVER.
UPPER BODY - “Felső testtel végzendő gyakorlatok”
Az Upper tulajdonképpen egy olyan csoport, amely minden honnan kapott egy kicsit: egy csipetnyi foci, kreativitás és egy kis artista mutatványozás. Az összes, felső testtel (fej, váll, mellkas, hát, nyak) végezhető gyakorlatot magába foglalja, olykor kézzel is a labdához lehet érni. Ez a legismertebb a laikus ember számára, Ronaldinho fókás egyensúlyozása ott lebeg mindenki szeme előtt.
SITTING - “Ülve végzendő gyakorlatok”
A Freestyle Foci legkreatívabb részlege, mindent magába foglal, a kombinációk és a trükkök tárháza “több, mint végtelen”. Nehéz trükköket kiemelni e csoportból, de legendák szerint Puskás Ferenc, a legendás magyar labdarúgó és Real Madrid játékos is tudott a talpán dekázni.
GROUND - “Földön végzett gyakorlatok”
Ez szó szerint a “föld” szóból ered. Legközelebb ez a részleg áll a nagypályás, de inkább a kispályás (futsal) focihoz. A trükkök különböző cselek, amelyek egymás utáni kombinációjaként jönnek létre. Speciális esetük a labda felvételek és az “akka”-ák. Hollandia és Franciaország sportolói élen járnak e részleg fejlesztésében.
ACROBATIC - “Akrobatikus gyakorlatok”
A freestyle legújabb szelvénye. Eredete a break tánc powermoves-jai, illetve a torna és az artisták mutatványait összesíti. Nap, mint nap új trükk jön létre. A jelenlegi freestyle leglátványosabb elemeit képezi.
BLOCKING - "Az alsó testhez folyamatosan érintkező trükkök"

Ennek a stílusnak a lényege, hogy olyan trükköket csinálsz, amikor mindig valamilyen pozícióba meg kell állítanod a labdát.
Azok a trükkök tartoznak ebbe a kategóriában, amelyeknél minden mozdulatnál a labdát két testrész fog közre. Ilyen trükkök a stallok, catchek, slapek, de ide tartoznak azok a trükkök is, amelyeket lábbal kell kivitelezni hasonlóan a low-airhez, de ebben az esetben ez a hátad mögött történik, például: sarok dekázás, clipper. Itt teljesednek ki a Flow elemek.

TRANSITION - "Átmenetek"

A freestyle azon elemei tartoznak ide, amikor állásból ülésbe, vagy ülő pozícióból állóba szeretnénk váltani. Ekkor lehetőségünk van megbonyolítani a leülést vagy felállást egy extra trükkel és nem csak leülünk a labdával, hanem például áthuzzúk belsővel a lábunk alatt a labdát, miközben leülünk a földre. Ilyen trükkök a scoopok, trickek.

GYIK

Hány éves kortól kezdhetek el freestyle focizni?
A freeestyle foci nincsen korhoz kötve, de a 10-12 éves kort szoktuk ajánlani. Ekkor már a magasság is meg van ahhoz, hogy a labda mérete ne okozzon problémát.
Szükséges-e profi focistának lennem, hogy tudjak freestyle focizni?
Ilyen előkövetelmény nincs. A freestyle foci és a nagypályás futball két különböző sportág, melyek teljesen más mozgást igényelnek. Egyetlen közös elemük a labda, illetve labdaérzék nem árt a könnyedebb tanuláshoz.
Milyen labdát használjak?

A labda használat sincs megkötve. Színre, márkára, anyagra, méretre lényegtelen, de a legtöbb freestyle foci bajnokságon szabványos méretű 5-ös focilabdával versenyeznek a freestylerek. 13 éves kor alatt a 4-es labdát ajánljuk még.

Milyen cipőt használjak?

Ahogyan a labda, úgy a cipő sincs behatárolva. Vannak sportolók, akik teremfoci cipőben (legelterjedtebb) és vannak akik utcai cipőkben gyakorolnak. Már vannak speciálisan elterjedt freestyler cipők is.

Első edzéseimen 20 percet bírtam sportolni, ez miért van?
A freestylefoci más izmok működését veszi igénybe, mint a futball. A belső comb-, a csípőhajlító-, a hasizom nagyon fontos szerepet töltenek be 1-1 edzés során, illetve nem elhanyagolható, hogy az izületek és ínszalagok is másféle terhelésnek vannak kitéve. Folyamatos gyakorlás esetén az idő előrehaladtával az edzésre több időt szánhatsz.
Honnan tanulhatok trükköket?

A folyamatosan frissülő trükkszótárunk a Trickypedia ideális tanító, úgynevezett tutorial videókkal segít a trükkök elsajátításában.

Melyik trükktől mondhatom magamra, hogy freestyler vagyok?

Ha már egy világkört csinálsz mondhatod magad annak, de félig hivatalosan akkor vagy freestyler, ha meg tudod csinálni a Touzani vagy Mitchy világkört (TATW, MATW), ami körülbelül 3 hónapnyi gyakorlást vesz igénybe.

Milyen trükköket sajátítson el az, aki csak focizik és a technikáját fejlesztené?

Első sorban a focis cseleket ajánljuk, illetve az alap trükköket, mint a világkör, fél világkör, htw, crossover, toe bounce, x-over, lábfejen tartás, labdafelvételek.

HOGYAN KEZDJÜK EL?

A Freestyle Fociban a különböző nehézségű trükkök más-más begyakorlási időt vesznek igénybe. A következő 3 lejátszási listában megtaláljátok az összes létező trükköt nehézség szerint lebontva. További trükkökért és extra videókért ugorjatok át a youtube csatornánkra!

Megtanulási idő

1-3 hónap

3-12 hónap

1 év +

Focis cselek